باشگاه ورزشی زاکی مشهد (ویژه بانوان)

از بهترين مواد غذایی عضله ساز

از بهترين مواد غذایی عضله ساز

مواد غذایی هستند که بر روی سوخت و ساز بدن و عضله سازی تاثیر دارند اما برخی از آن ها تاثیرات بیشتری بر روی ساخت عضله دارند  در این مقاله به معرفی 4 نوع ماده غذایی عضله ساز اشاره شده است که می تواند در جهت تسریع در امر عضله سازی موثر باشد .
۱- ماهی
شاید ماهی اولین ماده‌ی غذایی نباشد که در ذهن دارید، اما اگر می‌خواهید عضله سازی کنید، ماهی، بهترین منبع پروتئین مورد نیاز برای اینکار است! یکی از بهترین ماهی‌هایی که می‌توانید بخورید، سالمون است. سالمون در هر ۱۰۰ گرمش، حدود ۲۰ گرم پروتئین دارد.
همچنین حاوی سایر مواد مغذی سالم مانند چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ هم هست. سالمون، یک منبع عالی از ویتامین D نیز می‌باشد که در ساخت عضلات بسیار مهم است. اگر سالمون دوست ندارید، می‌توانید از بین ماهی‌های دیگر، ماهی تن را امتحان کنید.
۲- مرغ
چه کسی مرغ دوست ندارد؟ مرغ، یک منبع فوق العاده‌ی دیگر از پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی است.”تک اندام” یکصد پوند مرغ، حاوی حدود ۲۵ گرم پروتئین با ۴ گرم چربی است.
.
۳- تخم مرغ
شاید تخم مرغ، ساده ترین منبع پروتئینی باشد که می‌تواند در دسترس باشد.
4.گوشت قرمز