باشگاه ورزشی زاکی مشهد (ویژه بانوان)

ثبت نام بادی پامپ درباشگاه های زاکی

بادی پامپ شکلی جدید و پرهیجان برای وارد کردن ورزش و تناسب اندام به زندگی آدمهاست و کلاس های ورزشی این رشته این روزها در باشگاه های زاکی (ویژه بانوان مشهد) بر پا می شود، در سراسر دنیا کلاسی پرطرفدار برای همه سطوح ورزشی به شمار می رود .

ورزش بادی پامپ یی شاخه از ورزش‌های هوازی است که توسط فیلیپMills ابداع شد. با اینکه این ورزش سابقه زیادی ندارد اما به سرعت توانست میان افراد مختلف و به‌ویژه بانوان به محبوبیت زیادی برسد، به‌طوری‌که امروزه در بیش از 80 کشور دنیا بالغ بر ده‌ها هزار سالن ورزشی وجود دارد یه بادی پامپ تعلیم داده می‌شود. بادی پامپ در ایران هم علاقه‌مندان زیادی دارد. 

شاخه‌ای از ورزش ایروبیک 

این ورزش شاخه‌ای از ورزش‌های ایروبیک است اما تفاوت آن با ورزش‌های صرفا ایروبیک این است که تمرینات با وزنه هم در آن گنجانده شده‌اند. معمولا هر  کلاس بادی پامپ حدود 60 دقیقه طول می‌کشد. در طول این مدت روی هشت گروه جداگانه عضلات کار می‌شود که به هرکدام یک تراک (Track) می‌گویند. البته یک Trackجهت گرم کردن در اول برنامه (Warm up) و یک Trackجهت سرد کردن بدن در آخر برنامه (Cool down) انجام می‌شود.

این کلاس ها که توسط مربیانی حرفه ای برگزار می شود، با حجم بالای کالری که کمک می کند در یک جلسه بسوزانید، قبل و بعد از جلسه تمرین لبخند را به روی لبانتان می نشاند .

  • تمرینات بادی پامپ چه فوایدی دارند؟


با مربیان حرفه ای و کلاسی پر و همچنین موزیک های انگیزه دهنده، نه تنها از ورزشتان لذت خواهید برد، بلکه هر به هر هدفی که در ذهن دارید هم خواهید رسید .

با بالا رفتن حجم عضلانی بدنتان و از بین رفتن تدریجی چربی ها، خیلی زود شاهد شکل گرفتن و تفکیک عضلاتتان خواهید بود .

 

  • در یک جلسه تمرین بادی پامپ چند کالری می سوزانید؟


در ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای که این کلاس ها طول می کشند، وقت کافی برای سوزاندن مقدار زیادی کالری خواهید داشت و همه ما می دانیم که هر چه کالری بیشتری بسوزانید، کاهش وزن بیشتری خواهید داشت در طول یک جلسه ۶۰ دقیقه ای بادی پامپ، برحسب شدت و سطح کلاس، میزان کالری که می سوزانید در حدود ۶۰۰ کالری خواهد بود .

 

  • بادی پامپ چیست؟


بادی پامپ ورزشی هوازی-قدرتی است که از هالتر برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی استفاده می کند این کلاس ها از موزیک های ویژه و بسیار پرهیجان و انگیزش دهنده استفاده می کند که قدرت و کارایی شما را چندبرابر می کند کلاس های بادی پامپ که معمولاً ۶۰-۴۵ دقیقه طول می کشند، توسط مربیان حرفه ای هدایت می شوند بادی پامپ تمریناتی بسیار مفرح و البته سخت هستند که ضربان قلب شما را بالا برده، روی کلیه قسمت های بدنتان کار می کنند و کالری بسیار بالایی برایتان می سوزاند .

 

  • از یک تمرین بادی پامپ چه انتظاراتی می توان داشت؟


شما تمرین ۶۰-۴۵ دقیقه ای طولانی را با کلاسی پر از شرکت کننده خواهید گذراند مربی بادی پامپ ابتدا با وزنه های سبک بدن شما را گرم می کند تا شما را برای تمرینات سخت تر آماده کند .

سپس با استفاده از هالتر تمرینات قدرتی و هوازی را روی عضلاتتان انجام خواهید داد روی هریک از گروه های عضلانی اصلی بدن ازجمله سینه، پشت و زیربغل، شانه ها و شکم کار می شود این مسئله که در یک جلسه تمرین روی کل بدن کار می شود تضمین می کند که بالاترین میزان کالری را بسوزانید .

ریتم موزیک ها با رسیدن به زمان سرد کردن تدریجاً کندتر می شود و برای جلوگیری از گرفتگی و آسیب دیدگی عضلانی، در آخر کلاس حرکات کششی انجام می شود .

 

  • آیا تمرینات بادی پامپ برای کاهش وزن مناسب است؟


تمرینات استقامتی با وزنه راهی عالی برای کالری سوزی و روشی فوق العاده برای عضله سازی است با بالا رفتن متابولیسم، عضلات با این تمرینات ترمیم می یابند مدت زمان طولانی بعد از اتمام تمرین هم سرعت کالری سوزی همچنان بالا خواهد ماند .


با افزایش حجم عضلات بدن هر روز به انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت که اگر بخواهید آن وزن را با کم کردن کالری های مصرفی به انجام برسانید، موجب کاهش حجم عضلات خواهد شد .


بنابراین با بادی پامپ نه تنها کالری کافی می سوزانید، در زمان ریکاوری نیز همچنان سوختن کالری ها ادامه می یابد و با افزودن به حجم عضلاتتان می توانید متابولیسمتان را همیشه بالا نگه دارید .