باشگاه ورزشی زاکی مشهد (ویژه بانوان)

نیازهای ورزشکاران غیر استقامتی

نیازهای ورزشکاران غیر استقامتی

 

- در وزشکاران غیر استقامتی ( فوتبال، تنیس، وزنه برداری و راگبی ) 55-60 درصد کالری باید از کربوهیدرات تامین شود. و کمتر از 30 درصد کالری از چربی و 10- 15 درصد از پروتئین تامین شود. رژیم این افراد باید تمام مواد مغذی لازم را داشته باشد.

- قبل از ورزش باید غذاهای پر کربوهیدرات مانند موز، نان یا آب میوه خورده شود این غذاها سریعا می شکنند و گلوکز تولید میشود. خوردن کربوهیدرات 1- 3 ساعت قبل از ورزش گلوکز را برای عضلات در حال فعالیت فراهم می نماید.

- تنفس و فعالیت، بدن را در حین ورزش از مایعات ضروری تخلیه می نماید لذا نوشیدن حداقل 120 سی سی آب هر 20 دقیقه در حین ورزش لازم است. اگر فعالیت ورزشی بیشتر از 90 دقیقه طول بکشد، باید کربوهیدرات ها را با نوشابه های ورزشی جایگزین کرد.

- بعد از ورزش شدید و طولانی ممکن است بدن از ذخایر گلیکوژن خالی شود لذا لازم است با غذاها و نوشیدنی های غنی از کربوهیدرات درست پس از ورزش، ذخایر گلیکوژن بدن پر شود.

 سبك زندگي سالم يك انتخاب است. 

 با كيفيت زندگي كنيم. 

www.zakee.ir

Telegram: @zakee2

Instagram: zakee.club

   05136052542