باشگاه ورزشی زاکی مشهد (ویژه بانوان)

میوه های انرژی زا کدامند؟

بدن ما برای بازیابی انرژی علاوه بر کالری، به ویتامین‌هایی نظیر تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) نیاز دارد.

 

 تصور اکثر ما این است که مواد انرژی زا باید حتما پر کالری و یا بسیار شیرین باشند. اما این تصور همیشه صحیح نیست.

بدن ما برای بازیابی انرژی علاوه بر کالری، به ویتامین‌هایی نظیر تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) نیاز دارد. 

- تیامین 
در میوه‌هایی نظیر هندوانه، خیار، طالبی، پرتقال و آناناس موجود است.

 - ریبوفلاوین
موز، هلو، سیب و زردآلو نیز از منابع غنی ریبوفلاوین محسوب می‌شوند.

- پیریدوکسین 
برای دریافت پیریدوکسین نیز مصرف موز و آواکادو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 املاحی نظیر فسفر، روی، ید، مس و آهن نیز برای افزایش انرژی ضروری هستند. اما در این میان، نباید نقش حیاتی آب را نادیده گرفت. بخش عمده (60 الی 70 درصد) بافت‌های بدن ما از آب تشکیل شده است. به همین دلیل هم آب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و فعالیت‌های اندام‌های گوناگون به وجود آن بستگی دارد. کمبود آب موجب کاهش تمرکز و احساس خستگی می‌شود. از آنجا که بدن ما توانایی ذخیره آب را ندارد و مقادیر اضافی آن را دفع می‌کند، لازم است هر یک از ما روزانه به میزان کافی آب بنوشیم. اما برای دریافت آب، می‌توانید از روش‌های متنوع، از جمله مصرف انواع میوه استفاده کنید. میوه‌ها منابع بسیار خوبی از آب هستند که علاوه بر طعم خوب، نیاز بدن شما به این مایع حیاتی را نیز برطرف می‌کنند.


 سبك زندگي سالم يك انتخاب است. 

 با كيفيت زندگي كنيم. 

 

www.zakee.ir

Telegram: @zakee2

Instagram: zakee.club

   05136052542